Kampanja Boranka osvojila nagradu „Europski građanin“

Savez izviđača Hrvatske, za kampanju Boranka osvojio je vrijednu europsku nagradu „Europski građanin“ za 2020. godinu. Nagrada „Europski građanin“ dodjeljuje se od 2008. godine pojedincima i organizacijama za inicijative koje jačaju europski duh solidarnosti, kreativnost i motiviranost te potiču aktivnosti kojima se konkretno izražavaju vrijednosti sadržane u Povelji Europske unije o temeljnim pravima. Kampanju Boranka 2018. godine pokrenuo je Savez izviđača Hrvatske u suradnji s Hrvatskom gorskom službom spašavanja, Hrvatskim šumama i Splitskim skautskim zborom te uz podršku brojnih drugih partnera, sponzora i pokrovitelja, kao odgovor na katastrofalne požare koji su 2017. poharali Dalmaciju. Kampanja je uskoro postala izuzetno popularna te su se u nju uključile tisuće građana koji su posadili desetke tisuća novih stabala na dalmatinskim požarištima.

Savez izviđača Hrvatske kampanju je predstavio i u brojnim drugim državama te je Boranka postala jedan od najpozitivnijih europskih primjera kako se građani i institucije mogu osobno uključiti u obnovu prirode.
„Boranka je izuzetno uspješan primjer kako ljubav prema prirodi i domovini, uz ponešto entuzijazma i dobre volje, mogu ujediniti čitavu naciju. Zaista smo ponosni na ovu nagradu jer smo pokazali da jedna mala Hrvatska može imati sjajne projekte, što ni ne čudi jer kada se udruže sjajni ljudi i kada rade stvari od srca, zaista je sve moguće pa tako i stvarati nove šume iz pepela.“ – izjavio je Dan Špicer, poslovni direktor Saveza izviđača Hrvatske i glavni koordinator kampanje Boranka, napomenuvši kako je Savez izviđača Hrvatske prva izviđačka organizacija iz Europe koja je osvojila ovu vrijednu nagradu.
Ukupno je do sada, u tri godine kampanje, u akcijama pošumljavanja sudjelovalo više od 7,000 volontera koji su na požarištima u okolici Splita, Solina, Makarske i Zadra posadili više od 85,000 novih stabala.
Time je Boranka postala najveća volonterska akcija pošumljavanja požarišta u čitavoj Europi, a zbog svoje originalnosti i učinkovitosti već je osvojila brojne nagrade – Grand Prix EFFIE Hrvatska na Danima komunikacija, Zlatni EURO EFFIE – najprestižniju europsku nagradu za marketinšku učinkovitost, nagradu Ponos Hrvatske te brojne druge domaće i inozemne nagrade.
Boranka je u nepune tri godine postala najnagrađivanija neprofitna kampanja u povijesti Hrvatske. Glavni kreativni alat kampanje, popularne Boralice – pastelne bojice napravljene od pepela spaljenih borova, besplatno su podijeljene u 150,000 primjeraka širom Hrvatske kako bi se potaknulo građane da njima crtaju svoja stabla i na taj način se uključe u kampanju. Za svako boralicom nacrtano stablo, izviđači i drugi volonteri na požarištima bi posadili pravu sadnicu. Agencija Imago besplatno je za kampanju osmislila kreativni i vizualni identitet, agencija Bornfight besplatno je napravila web aplikaciju na adresi www.boranka.hr na koju su građani mogli virtualno saditi svoja nacrtana stabla, a tvrtka Karbon besplatno je proizvela boralice.
Kampanju su službeno podržala brojna veleposlanstva i domaće i strane institucije, dobila je visoko pokroviteljstvo Predsjednika Europskog parlamenta, a svoje sadnice na požarištima iznad Splita i Solina osobno su, dajući tako podršku kampanji, posadili Predsjednik Vlade Andrej Plenković i Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović.
Boranka se, iako u otežanim uvjetima zbog epidemioloških mjera, uspješno održala i prošle godine, a sigurno će se nastaviti i ove godine.